Jednym z czynników wpływających na podejmowanie decyzji zakupowych przez konsumentów jest charakter przestrzeni handlowej. Jeśli zastanawiasz się, jak powinien wyglądać punkt sprzedaży stacjonarnej i jakie meble powinny się w nim znaleźć, zachęcamy Cię do przeczytania poniższego tekstu. Dowiesz się z niego, dlaczego aranżacja sklepu spożywczego nie powinna być przypadkowa i czym kierować się przy urządzaniu marketu. Zapraszamy!
Aranżacja sklepu spożywczego – funkcjonalność i przyjazność to podstawa
Nie od dziś wiadomo, że jakość obsługi klientów ma duże znaczenie w podejmowaniu przez nich decyzji dotyczących zakupu konkretnych towarów. Aby konsumenci dobrze czuli się w prowadzonym przez Ciebie sklepie spożywczym, musisz szczególną uwagę zwrócić na jego aranżację. Nawet mała przestrzeń stylowo urządzona sprawi, że odwiedzający będą bardziej skłonni do tego, by wydać więcej w czasie zakupów. Na wygląd pomieszczenia mają wpływ m.in. meble. Szafki i regały powinny być solidne, wytrzymałe i umożliwiać estetyczne zaprezentowanie produktów znajdujących się w ofercie.
Jakie meble wybrać do sklepu spożywczego?
Prawidłowe rozmieszczenie towarów to kolejny istotny czynnik wpływający na osiągnięcie sukcesu na rynku. By klienci mogli swobodnie zapoznać się z asortymentem, niezwykle ważne jest zainwestowanie we właściwe meble do sklepu spożywczego. Najwięcej możliwości dają regały. Można je nabyć z półkami w wersji drewnianej, metalowej lub modułowej. Produkty, na których sprzedaży zależy Ci najbardziej, najlepiej umieścić na wysokości wzroku klienta. Przeglądając aranżacje sklepów spożywczych, łatwo się też zorientować, że wyposażenie powinno być dopasowane do stylu oraz charakteru przestrzeni handlowej. Warto też zwrócić uwagę, aby regały, nawet jeśli są małe, miały odpowiednią nośność. Mniej stabilne modele najlepiej przymocować do ściany.
Jakich błędów unikać przy aranżacji sklepu spożywczego?
Jednym z najczęściej popełnianych błędów przy urządzaniu przestrzeni handlowej jest jej nieumiejętne zorganizowanie. Aby aranżacja małego sklepu spożywczego przełożyła się na sukces w sprzedaży, musi być dokładnie przemyślana. Niedopuszczalne jest np. zupełne zbagatelizowanie strefy wejścia czy nieprzetestowanie różnych wariantów ekspozycji towarów. Dość często zdarza się też, że meble są niewłaściwe dobrane, a klienci są przez siebie wzajemnie potrącani w zbyt wąskich alejkach. Takie niedociągnięcia znacznie utrudniają konsumentom robienie zakupów.
Aranżacja sklepu spożywczego – zwróć uwagę na optymalne wykorzystanie przestrzeni
Przy planowaniu powierzchni w stacjonarnym punkcie sprzedaży warto dokładnie zastanowić się, jakie udogodnienia wprowadzić, by klient mógł swobodnie i komfortowo dokonać zakupu wybranych przez siebie towarów. Meble znajdujące się wewnątrz sklepu spożywczego nie powinny tworzyć labiryntu, a przejścia między półkami nie mogą być zbyt wąskie. Jeśli nie masz pomysłu, jak powinna wyglądać aranżacja małego marketu, możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy pomogą w przygotowaniu projekt funkcjonalnej przestrzeni.